Line og Inges specialeblog

tirsdag, marts 21, 2006

Den Digitale Byport

De sidste par dages indlæg har muligvis giver indtryk af at vi ikke laver andet end at bage kager, tage mærkelige billeder og gøre os kloge på den indenrigspolitiske situation. Rent faktisk bruger jeg også noget af tiden i dag på at forberede et interview jeg skal lave i morgen. Det bliver en del af den empiri, som min analyse skal bygge på.

Dansk Center for Byhistorie har de i et par år nu arbejdet på et projekt, der hedder Den Digitale Byport. Det er et formidlingsprojekt på internettet om købstædernes historie. De vil gerne have brugerne til at bidrage med deres egen viden til siden og det har de gjort sig mange overvejelser over. Så det skal jeg snakke med en af deres medarbejdere om. Den Digitale Byport er først helt færdig 1/5, men man kan se noget af materialet på centerets hjemmeside samt en 3D-model af en købstad, der skal virke som indgang til det hele. Jeg er ikke helt klar over om modellen virker i andre browsere end Internet Explorer.

3 Comments:

  • det er jo næsten lige så fantastisk som Google Earth, http://earth.google.com/

    By Blogger Inge, at 12:55 PM  

  • TurnTool Viewer

    Supported platforms:
    Microsoft Windows 95, 98, NT4, ME, 2000 and XP.

    Apple Macintosh & Linux systems are currently not supported.

    :-(

    By Blogger duhn.net, at 1:24 PM  

  • desværre kasper, det er ellers et meget fedt program, der kunne være super fedt til din brand nye Mac... :-(

    By Blogger Inge, at 2:17 PM  

Send en kommentar

<< Home