Line og Inges specialeblog

torsdag, april 06, 2006

Mig, en litterær snob

I dag var jeg til foredrag med forfatteren Morten Ramsland, som har skrevet 'Hundehoved'. Jeg må sige, at det virkelig er en bestseller, der lever op til hvad anmeldelserne og salgstallene lover. Nogle gange forundres jeg virkelig over hvor dårlig smag folk har, når jeg læser bestsellers. Jeg mener, 'Da Vinci mysteriet' ligger jo på nogenlunde samme litterære niveau som 'De 5'. Men bortset fra det er Morten Ramsland også en charmerende ung mand, sopm godt nok hævder at være fra Fyn, men det århusianske har dog sat dybe spor i den stakkels mand, hvilket ikke fornægter sig, når han fortæller om sine 'histåoier'. Desuden er det fedt at være til forfatterforedrag og høre om hvordan det hele bliver til en gang imellem. Så får man igen lyst til at læse nogle ordentlige bøger.