Line og Inges specialeblog

tirsdag, maj 16, 2006

Empiri indsamling og transskribering

I søndags havde jeg en design-workshop-session. Det var lidt med sommerfugle i maven, for jeg kunne ikke finde en metode, som jeg direkte kunne anvende. I stedet flikkede jeg en workshop sammen, som skulle give mig et indblik i brugernes oplevelser og følelser... Derfor skulle de fortælle historier fra deres egne tidligere oplevelser, og prøve at sætte forskellige scenarier op for hvad man kunne opleve i en kulørt verden fyldt med smykker. Det lyder sikekrt langhåret, og i starten så de dog også rimelig skeptiske ud. Men efter at jeg har siddet og transskriberet synes jeg faktisk at jeg har fået indsigt i nogle helt andre muligheder/scenarier for hvordan man kan designe en webside for Pilgrim, og hvorledes navigationen kan foregå. Så det skal nok gå, tror jeg. Også selvom jeg gruer lidt for, at det tager lang tid at bygge nogle prototyper til den senere evaluering.
Nå men jeg må tilbage til skriveriet...

2 Comments:

  • Hej Ingbing.

    En offentlig hilsen fra det nordjydske.

    Kæmpe Knuser fra Stinne

    By Anonymous Anonym, at 9:35 AM  

  • Hej Hej Stinne. Det er længe siden nogen har kaldt mig Ingbing :-)
    Glæder mig til at se dig igen. Knus

    By Blogger Inge, at 1:32 PM  

Send en kommentar

<< Home