Line og Inges specialeblog

fredag, maj 05, 2006

Hjælp til specialeskrivning

Det går lidt langsomt for tiden. Men det er nogle afgørende ting, jeg sidder og roder, så det er såmænd ikke fordi der ikke sker noget. Som for eksempel den endelige disposition for opgaven. Jeg er desuden kommet godt igang med metodeafsnittet (skulle det ikke have været lavet før teori og analyse!? Jo, det skulle det nok, men altså....). Min vejleder har stukket mig en artikel af Wendy Mackay, som handler om 'triangulation'. Det vil sige at tilgå det samme problem med metoder fra forskellige fagtraditioner - med andre ord opstiller hun en model for tværfagligt arbejde. Sådan en vil jeg også lave...

Studenterrådet på Århus Universitet udgav for ikke så længe siden en lille bog om specialeskrivning. Der er gode råd om hvordan man tilrettelægger sit arbejde, bruger vejleder og den slags og desuden litteraturhenvisninger og information om specialepladser. Den kan hentes gratis hos Studenterrådet eller downloades fra hjemmesiden.