Line og Inges specialeblog

torsdag, maj 25, 2006

Jobsøgningens svære kunst

Jeg bliver snart arbejdsløs, derfor var jeg i mandags til jobsøgningskursus i fagforeningen. En af de ting jeg lærte er, at man ikke skal kalde sig 'arbejdsløs' men derimod 'arbejdssøgende'. Ikke kun fordi det er et positivt ladet ord, men også fordi det er en hentydning til folk om at hjælpe én med denne søgning, eller endnu bedre, give én et job. Det mest nyttige var tips til hvordan man laver uopfordrede ansøgninger. Jeg har lidt på fornemmelsen, at det er sådan noget jeg skal have job på, eftersom der næppe er mange der direkte annoncerer efter en kandidat i historie og multimedier. Til min fortrøstning læste jeg i dag at Undervisnings - og Kulturministeriet har givet 15 mio., som museerne kan søge om til at lave undervisningsmateriale på nettet. Det er da der jeg skal ud og have job...