Line og Inges specialeblog

onsdag, maj 17, 2006

TITEL!?

Jeg er nået dertil hvor jeg skal til at finde på en titel til specialet, så jeg kan tilmelde mig til aflevering. Min problemformulering hedder: Hvorfor er det frugtbart at bruge Participatory Design til at arbejde med begrebet historiebevidsthed? Svaret på hvordan det kan gøres, bliver følgende model (i hvert fald i den foreløbige udgave):

Inge og jeg har i dag døbt den BIH-modellen. Det står for brugerinddragelse i historieformidling. Så titlen bliver nok: BIH-modellen. Integration af Participatory Design i historieformidling. Er der nogen der har bedre forslag?

Bortset fra det virker det temmelig prætenstiøst sådan at sidde og lave en model og navngive den. Men rent praktisk letter det arbejdet. Det er meget nemmere at få noget fornuftigt ud af analysen, hvis den udmunder i en model, som man derefter kan diskutere og når den er navngivet bliver sproget også bedre og det bliver nemmere at lave en titel.

3 Comments:

  • BIH-modellen, det lyder da meget fornuftigt (:

    By Anonymous Anonym, at 1:35 PM  

  • Efter at have konfereret med min vejleder er jeg nået frem til et nyt forslag til titel: 'Historie i dialog med brugerne. Inddragelse af Participatory Design i historieformidling'.

    Han synes at det var for tørt at have et navn på en model i titlen. Det kan jeg godt følge ham i.

    By Blogger Line, at 5:52 PM  

  • Der dersens BIH-model lyder ellers ret vigtigt:) Rock on, TB

    By Anonymous Anonym, at 12:26 AM  

Send en kommentar

<< Home