Line og Inges specialeblog

mandag, juni 12, 2006

Tyskland vinder VM!

Jeg har brugt fredagen på at gennemtæske mit speciale sammen med en veninde og det var virkelig tiltrængt. Men nu tror jeg faktisk jeg har en rimelig god ide om, hvordan jeg skal skrive det færdigt. Så det er godt nok...

I torsdags var jeg på Highway sammen med Lone og Martin, som er så heldige at bo lige ved siden af. Highway er en rigtig beverding oppe på Randersvej, hvor man kan få store fadøl til den nette pris af 15 kr. om torsdagen. Lone og jeg fik 100 kr. af en tyk alkoholiker, som ville give en lille én. Vi afslog pænt, men bestemt, hans generøse tilbud ('Jamen, det er ikke noget med det!'), så han instisterede i stedet på at give os 100 kr., som vi selv kunne købe noget for. Martin foreslog, at vi brugte pengene på at oddse på VM, så vi gik ned i kiosken og satte alle pengene på at Tyskland vil vinde VM til odds 9. Der var ikke nogle af os, der havde prøvet det før, så det tog lidt tid, men vi fandt ud af det. Vi er selvsagt meget tilfredse med tyskernes præstation i åbningskampen, hvor de vandt 4-2 over Puerto Rico.


Selvom Inge og jeg ikke går overdrevet meget op i VM, så vil vi gerne følge lidt med. Derfor er vi lidt utilfredse med at DR kapper signalet til P3 på deres netradio, når der kommer VM. DR har kun tilladelse til at sende VM i Danmark og da man også kan høre netradio i udlandet vil signalet altså blive afbrudt. Så vi skal nok have sat en lille radio op heroppe.
Ellers sidder vi og er ved at smelte væk her på kontoret...

4 Comments:

  • Eftersom vi er ved at smelte væk, er vi blevet nødsaget til at købe is og en ventilator med hele 3 trin - Det er super godt her i varmen :-)

    By Blogger Inge, at 10:52 AM  

  • Hej Line tak for sidst:-) Det var super hyggeligt, at I kom forbi. Jeg er begyndt på Anton Berg æsken. Mums det er bare så lækkert. Gæt hvad Jan laver lige nu? Jeg havde taget lidt fejl af hans udsagn ang. fodbold. Han ønsker, at Tyskland vinder! Og det mest mærkelige af alt. Lige nu ser han Tysklands kamp i tv. På et tidspunkt kom jeg til at gå forbi tv - åbenbart i et meget interessant øjeblik! Jeg går og hygger mig med at rydde op i mit tøj imens tv kører. Jeg har endda smidt en stor sæk tøj ud. Det var meget tiltrænkt - skabsdøren kunne ikke lukkes. Imorgen skal jeg klippes - uha det bliver vildt! Jeg skal have lavet lyse striber i. Jeg håber, at du også får tid til at nyde sommervejret lidt:-)
    Sov godt, KH Camilla

    By Anonymous Anonym, at 10:27 PM  

  • Ja, Tyskland gjorde det igen! Jeg så den sidste halve time på tysk tv, for lige at høre hvad der blev sagt om indsatsen. Den tyske kommentator bemærkede, at det ikke klædte bundeskanslerinde Merkel at gå alene til fodbold. Hun kunne da godt have fulgt sin polske kollegas eksempel og taget ægtefællen med. Ja, helt ærligt, hvad er det for noget!?

    By Blogger Line, at 9:33 AM  

  • Klose bliver VM-topscorer!

    By Anonymous Anonym, at 12:09 AM  

Send en kommentar

<< Home