Line og Inges specialeblog

mandag, juli 24, 2006

NASA = Daimi !?!

Daimi beder os halvårligt om at skifte vores password, og det er selvfølgelig en ok sikkerhedsforanstaltning. MEN jeg er seriøst ved at løbe tør for ideer til passwords, som jeg har en jordisk chance for at kunne huske!!
- jeg sidder og skummer mega meget lige nu... grrr.
Seriøst. Selvfølgelig skal man have store og små bogstaver og ordet skal være blandet med tal, men efter over ti kombinationer med ord (store og små) + tal, er jeg altså ved at løbe tør nu. For hvis man sætter rpn efter hianden, så er det åbenbart en TRIVIEL sekvens!
but why??
De ti foreslag jeg er kommet med indtil videre findes med garanti ikke i ordbogen, hvorfor må jeg så ikke bruge dem??? *grrr* og nej det er ikke fordi jeg har brugt ét af mine ti foregående passwords til Daimi, for det kan deres password-checker godt finde ud af give fejlmelding på... prøv at se hvad én af fejlmeldinger har været:

Request to change password for user u040089
---dialogue with UNIX password change program---
Current password:
New password (? for help):
>Password contains trivial sequence rpn
-- password rejected New password (? for help):
----------------end-dialogue---------------

Your password was not changed; click here to try
again

bla bla bla - Hvad er det lige de regner med, at det er NASA og terror vi arbejder med? Min hukommelse er i så fald ikke god nok til at arbejde her... hmpf. Jeg forsøger mig nogle minutter endnu, hvis tastaturet da ikke er smadret inden det.

7 Comments:

  • jeg giver snart op, efter at have skrevet min gamle password(et meget kompliceret et) samt gentaget et obskurt nyt password 2 gange tallige gange, siger den stadig:

    ---dialogue with UNIX password change program---

    Current password:

    New password (? for help):
    >Password contains trivial sequence 1qaz -- password rejected

    New password (? for help):


    ----------------end-dialogue---------------

    By Blogger Inge, at 9:28 AM  

  • trivial sequence 1qaz ???

    By Blogger Inge, at 9:29 AM  

  • ja, når man er hidsig er det bedre at tale med sig selv, frem for at blive verbal/voldelig over for andre :-)

    By Blogger Inge, at 5:04 PM  

  • Du kan jo prøve denne Ultra High Security Password Generator - så kan det være, de kan lave en 63 karakter lang streng til dit nye password.

    By Anonymous Anonym, at 9:48 AM  

  • hehe, godt med lidt nørde-viden. Tror den må kunne stå for deres krav - jeg fik dog langt om længe fået et bikset sammen (som jeg så har glemt nogle gange senere, så jeg blev nødt til at skrive det på et post-it note ved skærmen.... Meget meget sikkert system ;-))
    Håber du har det godt.

    By Blogger Inge, at 10:12 AM  

  • Man behøver slet ikke at være nørd for at lave et kodeord, man ikke kan huske. Jeg fik engang det tip at bruge forbogstaverne fra en sangtitel. Hvis man kan huske sangen, kan man også huske kodeordet. I dette tilfælde er Morrisseys sangtitler rigtigt gode, fordi de tit er temmelig lange og så sætter man bare et 1-tal på i enden. Det virker ofte i første hug.

    Line

    By Blogger Line, at 10:17 AM  

  • @Inge: Jo tak, jeg har det dejligt. Du kan jo følge lidt med på http://ulrikkold.dk eller også kan du jo komme ud og besøge mig i Tilst :)

    By Anonymous Anonym, at 1:10 PM  

Send en kommentar

<< Home