Line og Inges specialeblog

onsdag, september 20, 2006

Storbyliv

Efter at have brugt den første uge i København på at se Sex and the City - for ligesom at akklimatisere lidt - er jeg efterhånden ved at finde mig til rette.

København er faktisk noget af en kendisby. Lige rundt om hjørnet bor Peter A. G. Nielsen og Tommy Kenter, Peter Mygind handler i Punkt 1, der ligger lidt længere henne rundt om hjørnet, og jeg har set både Peter Gantzler og Lotte Heise på den samme dag Tivoli. Det viser sig også, at tv-lægen Peter Geisling er vikar hos den læge, jeg har valgt. Egentlig havde jeg valgt en anden læge, men damen på Folkeregistret gav mig anden. Hovedsagen er, at de har e-mail-konsultation og tidsbestilling over nettet. Det er smart.

Så har jeg gjort den mærkværdige opdagelse, at det i København er ligeså usundt at motionere som at ryge. Det var i hvert københavnerrappedullefrisørens undskyldning for at holde op med at ryge. Hun fortalte en meget tankevækkende historie om en sund og rask mand, der hver dag løb rundt om Søerne. En dag han gik til lægen, kunne lægen konstatere, at hans helbred var fint, men han skulle holde op med at ryge. Men det var bare fordi, at han løb rundt om Søerne i al den skidt og os! Der kan man bare se...

En af de glædelige overraskelser ved at flytte herover var, da jeg opdagede at min gamle yndlingsbutik Urban Outfitters har åbnet butik nummer 100 på Strøget i København. Den dag havde jeg faktisk aldrig troet skulle oprinde, men miraklernes tid er åbenbart ikke forbi.

2 Comments:

  • Hey, fed butik! Især deres kjoler og toppe. Der skal vi ind, når jeg kommer over og besøger dig.
    :-)
    håber du har det godt.

    By Blogger Inge, at 11:43 AM  

  • yes! Og de har en ekspedient, der går med laksko.

    By Blogger Line, at 1:40 PM  

Send en kommentar

<< Home