Line og Inges specialeblog

tirsdag, oktober 10, 2006

Hvis dagpengesystemet var en it-applikation, ville det dumpe i en brugervenlighedstest

Intet kommer af sig selv - og da slet ikke indenfor dagpengesystemet - det er efterhånden gået op for mig. AF og a-kassens opgave er nemlig ikke at hjælpe mig i job, men at spise mig af med dagpenge. A-kassens kurser er overtegnede og deres service i det hele taget noget nær umulig at gennemskue. AF indkalder til møde, når jeg har været ledig i tre måneder. Hvis jeg så stadig er ledig efter seks måneder, sender de mig på kursus eller i aktivering. Jeg er lige blevet færdig med uni efter fem år, så hvis der er noget jeg ikke skal, så er det på kursus. Helt ærligt, hvad jeg skal aktiveres for? Jeg har været i praktik og haft studiearbejde, jeg ved godt hvordan man fungerer på en arbejdsplads.

"Men du har jo ikke været ledig særlig længe" siger de. Jo, jeg synes faktisk allerede, at jeg har været ledig for længe. Så jeg har fundet ud af, at vikar - og rekrutteringsbureauerne faktisk kan hjælpe. Mange af dem har desperat brug for arbejdskraft. Randstad skaffede mig en jobsamtale hos TDC Mobil på en uge. De formidler jobs i deres telemarketingsafdeling - det vil i praksis sige phonerjobs. Jeg er selvfølgelig overkvalificeret til jobbet og lønnen er den samme, som jeg fik som studerende. Men jeg har virkelig brug for at komme i gang med noget, og ser det som en mulighed for at få en fod indenfor hos TDC og for at skabe nogle kontakter. Jeg har alt for meget tid, når jeg går herhjemme, og jeg snakker for lidt med andre mennesker. Så jeg besluttede at rykke på phonerjobet og blev positivt overrasket, da jeg kom til samtale ude hos TDC. Hun var i virkeligheden mere interesseret i, hvad jeg kunne og havde lyst på længere sigt end i selve jobbet. Hun ville gerne sende mit CV videre for at høre, om de kunne bruge mig til noget andet først og så evt. ansatte mig i telemarketing, hvis de ikke havde noget. Jeg ville ønske, jeg havde været mere forberedt på det, men jeg håber virkelig på det bedste....

3 Comments:

  • Jeg har lige snakket med Randstad og TDC Mobil vil gerne ansætte mig som phoner. Så vil de se, om de kan finde noget andet til mig hen ad vejen.

    By Blogger Line, at 11:04 AM  

  • Tillykke med det! Så er du kommet du inden for i systemet. Så gælder det bare om at opdage et eller andet de skal gøre noget ved og så komme med et løsningsforslag. Sådan kom en af mine venner i gang med sin karriere i TDC og han er i dag produktchef. Så bare klø på! Endnu en gang tilykke! Knus Lone

    By Blogger Lone, at 1:31 PM  

  • hey hey. Tillykke med jobbet! Jeg glæder mig til at se dig i weekenden :-)

    By Blogger Inge, at 4:32 PM  

Send en kommentar

<< Home